FESTIVALUL DE ARTA, MINISTERUL CULTURII SI IDENTITATII NATIONALE, 18-20 IUNIE 2019

În  perioada 18-20 iunie 2019, SC AVANGARDE BUSINESS GROUP SRL a desfășurat în beneficiul Ministerului Culturii și Identității Naționale, Festivalul de ARTĂ, în București, în cadrul Proiectului “CultPlatForm_21 – Danube Culture Platform – Creative Spaces of the 21st Century “ și în contextual Președinției României la Consiliul Uniunii Europene.
Festivalul a avut ca tematică Patrimoniul invizibil (scufundat/distrus/pierdut în uitare), recuperarea și reinterpretarea acestuia cu ajutorul expresiilor artistice contemporane și a noilor tehnologii. În acest sens, Cetatea Ada Kaleh de la Drobeta-Turnu Severin și a ei poveste emoționantă a constituit un prilej de reflecție pentru tinerii artiști invitați la eveniment, precum și un caz concret de analiză a modalităților prin care arta contemporană și noile tehnologii pot contribui la valorificarea culturală și turistică a patrimoniului cultural.
Evenimentul s-a adresat în mod deosebit tinerilor artiști, reunind totodată specialiști din domenii diverse precum artă, urbanism, patrimoniu cultural și turistic, scenografie, animație sau realitate virtuală.
Festivalul de Artă a inclus o serie variată de activități: prezentări multimedia, discuții pe tematica festivalului, vizite ghidate la Podul Anghel Saligny și Cetatea Carsium din Hârșova, o expoziție de fotografie, ateliere creative, proiecţii de filme și altele.

Avangarde Events a asigurat toate serviciile pentru desfasurarea festivalului:

  • conceptul festivalului – care a avut în vedere descoperirea de noi metode, bazate în mod special pe mijloace artistice și noi tehnologii pentru a valorifica patrimoniul invizibil / ascuns.
  • a identificat experți cu rolul de speaker care au tinut prezentări, demonstrații și sesiuni de discuții libere cu participanții pe parcursul evenimentului.
  • a asigurat vizibilitatea festivalului în mass media națională și locală – a fost publicat un comunicat de presă în ziarul Adevarul – ediția națională, dar și anunturi publicate online de publicații de specialitate.
  • au fost intocmite și transmise invitații către presă și s-a menținut legătura permanentă cu aceștia prin transmiterea detaliilor despre eveniment, lista speakerilor, temele de discuție actualizate etc.
  • s-au realizat materiale promoționale care au fost oferite tuturor participanților la eveniment:afise A2, sacosa personalizată, agenda personalizată, pix personalizat și pahar termorezistent din bambus.
  • a asigurat toate serviciile de transport intern și international pentru participații  din afara Bucureștiului, serviciile de cazare si serviciile de masa.
  • a organizat vizita in teren la obiectivele de patrimoniu selectate prin proiect – Podul Anghel Saligny și Cetatea Carsium din Hârșova,
  • a identificat locatia optima pentru desfasurarea festivalului, fiind închiriat și amenajat spatiul – zona de parter – unde s-a făcut primirea invitaților, s-a amenajat zona de catering, dar și expoziția de fotografie realizată în cadrul Proiectului, au fost amplasare cele 2 plasme unde au rulat celșe 8 filme realizate în cadrul Proiectului cu obiectivele de patrimoniu cercetate  etajul  – au fost realizate prezentările și demonstrațiile de aplicații tehnologice în contextual unor proiecte de valorificare a elementelor de patrimoniu invizibil si a detinut toate dotarile (instalație sonorizare, lumini, ecran de proiecție, video –proiector etc).

Organizarea Festivalului de ARTĂ  cu tematică patrimoniul invizibil (scufundat/distrus/pierdut în uitare), recuperarea și reinterpretarea acestuia cu ajutorul expresiilor artistice contemporane și a noilor tehnologii s-a desfasurat in cele mai bune conditii, fiind un succes. Poveste emoționantă  a cetatii Ada Kaleh de la Drobeta-Turnu Severin a constituit un prilej de reflecție pentru tinerii artiști invitați la eveniment, precum și un caz concret de analiză a modalităților prin care arta contemporană și noile tehnologii pot contribui la valorificarea culturală și turistică a patrimoniului cultural.

« 1 de 31 »